Rejestrator audio Zoom H6

Kolejna, poprawiona i rozbudowana wersja zaawansowanego, przenośnego rejestratora dźwięku.  Wyposażony w 4 wejścia,  duży kolorowy wyświetlacz oraz szereg funkcji potrzebnych do profesjonalnych nagrań.

Jest to usługa : Wypożyczenie Rejestrator audio Zoom H6. Potrzebujesz transportu i montażu - skontaktuj się z nami.

Specyfikacja Techniczna:

H6 posiada cztery wejścia główne (1-4) oraz dwa wejścia dodatkowe (L, R) do sygnałów z poszczególnych używanych kapsuł mikrofonu (X/Y, MS, kierunkowa lub Dual XLR/TRS Combo). Dostarczona kapsuła XYH-6 X/Y posiada wejście wtórne do podłączenia zewnętrznego sygnału do sygnału mikrofonu lub liniowego przez wejście mini gniazda jack stereo (3,5 mm). Jeśli użyte zostanie to gniazdo, sygnał mikrofonu X/Y zostanie automatycznie wyciszony. Wszystkie cztery wejścia główne H6 (wejścia 1-4) są to gniazda wielofunkcyjne, do których podłącza się wtyczkę XLR oraz wtyczkę jacksymetryczną lub niesymetryczną. Przetwarzają one sygnały mikrofonu i liniowe sygnały dźwięku. Dlatego można podłączać mikrofony zewnętrzne oraz liniowe źródła dźwięku (miksery, przenośne odtwarzacze muzyki, klawiatury, ale też aktywne elektryczne gitary basowe i gitary). Gitary i gitary basowe z pasywnym układem elektronicznym można również podłączać za pomocą miksera lub efektu. Wewnętrzne styki sterownicze zapewniają, że automatycznie w H6 aktywuje się właściwy obwód sterowniczy. Wszystkie złącza H6 są zgodne ze standardem przemysłowym: styk 2 gniazda XLR i końcówka gniazda jack przesyłają biegun dodatni sygnału:

Każde z sześciu wejść (1-4 i L, R) posiada własny regulator wzmocnienia. Ponadto cztery wejścia główne oraz kapsuła EXH-6 zapewniają funkcję PAD -20 dB, aby zapobiegać przesterowaniom przy szczególnie wysokich poziomach dźwięku. Wykorzystanie funkcji PAD w H6 umożliwia rejestrowanie sygnałów, które są o 30 dB głośniejsze i 14 dB cichsze niż w każdym innym rejestratorze przenośnym. Ponadto wszystkie kapsuły wykorzystują stopnie wejściowe o większym napięciu (5 wolt zamiast 3), co pozwala na nagrania bez zniekształceń również przy wysokich poziomach dźwięku. Wbudowany wzmacniacz instrumentalny pozwala na przekazywanie sygnału z najmniejszymi szumami również przy wykorzystaniu długich kabli. Jeśli z H6 mają być zastosowane wysoko jakościowe mikrofony kondensatorowe, należy włączyć odpowiednie zasilanie phantom (+12, +24 lub +48 wolt) w każdym poleceniu menu dla czterech wejść głównych (1-4). Najtańsze mikrofony kondensatorowe z zasilaniem we wtyku (2,5 Volt) można podłączyć do wejścia mini gniazda jack stereo kapsuły X/Y.

Wyjścia:

Wyjście liniowe urządzenia H6 jest wykonane jako niesymetryczne mini gniazdo jack stereo na spodzie obudowy pod wyświetlaczem. Przechodzi przez nie analogowy sygnał wyjściowy stereo z wewnętrznego miksera w H6.

Złącze USB z boku obudowy z prawej strony wyświetlacza LCD zapewnia cyfrowe wyjście dźwięku. Tutaj w zależności od ustawienia "Interfejs audio" w menu USB wychodzi suma stereo lub sześć pojedynczych sygnałów.

H6 posiada również regulowane wyjście słuchawek z boku obudowy z lewej strony wyświetlacza LCD. Aby odsłuchać dźwięk z wyjścia stereo, należy podłączyć słuchawki do wejścia mini gniazda jack 3,5 mm.

H6 posiada wbudowany głośnik z boku obudowy. Pozwala on na szybkie odsłuchiwanie nagrań w trybie mono bez specjalnego okablowania. Głośnik zostanie automatycznie wyłączony, kiedy wyjście liniowe lub słuchawek będzie zajęte.

Mikrofon X/Y jest idealny do pokrycia szerokiego obszaru nagrywania, ale jednocześnie do jasnego i określonego odtworzenia sygnałów ze środka -to doskonały wybór dla wszystkich typów nagrań stereo na żywo.Dostarczona kapsuła XYH-6 X/Y uzupełnia H6 o dwa wyrównane, wysoko jakościowe mikrofony jednokierunkowe. Ten typ mikrofonu jest szczególnie czuły na sygnały dochodzące od przodu, a mniej na dźwięki dochodzące z boku lub z tyłu. Techniczna nazwa to charakterystyka kierunkowa nerkowa. Te mikrofony posiadają największą powierzchnię membrany (14,6 mm), jaką do tej pory zastosowano w mobilnych rejestratorach dźwięku.

Odtwarzanie stereofonicznych nagrań X/Y w mono umożliwia otrzymanie bardziej pełnego brzmienia dźwięku niż można uzyskać za pomocą mikrofonu. Jeśli kompatybilność mono jest ważna (np. podczas produkcji telewizyjnej), lepszym wyborem może być metoda nagrania M/S środek-bok.

Mimo że dostarczana z H6 kapsuła MSH-6 MS wygląda jak pojedynczy mikrofon, zawiera dwa ustawione nad sobą mikrofony. Jeden z mikrofonów w MSH-6 działa jednokierunkowo (jest najbardziej czuły na dźwięk dochodzący z przodu, a mniej na dźwięki z boku i z tyłu), drugi działa dwukierunkowo (ten typ jest bardziej czuły na dźwięki dochodzące z przodu i z tyłu, a mniej na dźwięki z boku).

W kapsule H6 MS jednokierunkowy mikrofon "środkowy" jest skierowany do przodu, a dwukierunkowy mikrofon "boczny" jest obrócony pod kątem prostym w następujący sposób:

Koncepcja związana z nagrywaniem M/S polega na tym, że mikrofon środkowy rejestruje sygnały w obszarze centralnym, a mikrofon boczny generuje przestrzeń i kierunkowość poprzez dodawanie lub odejmowanie informacji bocznych (obydwie strony).

Metoda nagrywania M/S jest zalecana, kiedy do nagrania potrzebny jest zmienny udział przestrzeni. Ta technika jest przeznaczona do nagrań studyjnych, a ze względu na swoją uniwersalność jest mocno zalecana do nagrań z prób i na żywo.

H6 rejestruje dwa formaty pliklów: WAV i MP3

Główna różnica między tymi formatami polega na tym, że pliki WAV są nieskompresowane. Zasadniczo posiadają one wszystkie zarejestrowane bcyfrowe dane nagrań bez usuwania niektórych "bitów". Z tego powodu format plików WAV jest pierwszym wyborem pod kątem jakości dźwięku. H6 może zapisać maksymalnie sześć monofonicznych plików WAV (lub trzy pliki stereofoniczne) w poniższych rozdzielczościach:

44,1 kHz/16 Bit

44,1 kHz/24 Bit

48 kHz/16 Bit

48 kHz/24 Bit

96 kHz/16 Bit

96 kHz/24 Bit

Wszystkie nagrania WAV na H6 otrzymują automatycznie sygnaturę czasu, kompatybilną z formatem Broadcast Wave (BWF). Właściwość ta jest przydatna szczególnie wtedy, kiedy nagrywany jest dźwięk do materiału wideo. W fazie postprodukcji można wtedy precyzyjnie zsynchronizować obraz i dźwięk.

Nagrania MP3 posiadają skompresowane dane. Przed zapisaniem usuwane są niepotrzebne informacje, aby zmniejszyć rozmiar pliku w porównaniu do pliku WAV. Takie pliki są praktyczniejsze na przykład do wysyłania i pobierania. W bezpośrednim porównaniu z oryginalnymi nagraniami jakość dźwięku niektórych plików MP3 jest słabsza, jednak nie jest to słyszalne w każdym przypadku.

Należy pamiętać, że wybór formatu pliku MP3 umożliwia na urządzeniu H6 tylko nagrania stereo. Do nagrań wielościeżkowych należy zawsze używać format pliku WAV. Za pomocą wewnętrznej funkcji Mixdown w H6 można w każdej chwili zamienić projekty wielościeżkowe na plik stereo w formacie WAV lub MP3, przy jednoczesnym sterowaniu indywidualnych pozycji poziomu dźwięku i panoramy oraz wysokości dźwięku.

Cena za pierwszy dzień
80 zł netto
Cena za drugi dzień
40 zł netto
Cena za trzeci dzień i kolejne
Indywidualnie